Translate

27 באוק׳ 2009


פרח ריבה :
העוגיות הללו משהו נמס בפה ועוד הריבה משחקת משחק חשוב. כי אני מכינה בדרך כלל את הריבה בבית אבל אפשר בהחלט להשתמש בקונפטורה קנויה וזה מושלם לא ריבה אלב קונפיטוה בדרך כלל תית או משמש משהו משהו...
המצרכים:

מצרכים :
220
גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות
100
גר' אבקת סוכר
10
גר' סוכר וניל
200
גר' קמח
50
גר' קורנפלור
50
גר' שקדים טחונים
2
חלמונים
כף ליקר אמרטו/ ברנדי

למילוי וציפוי: ריבת פטל ואבקת סוכר

ההכנה:

במעבד מזון עם להב פלדה נניח חמאה, שני סוגי סוכר, קמח, קורנפלור ושקדים טחונים ונטחן לתערובת פירורית, שמזכירה קצת במרקמה קוסקוס.

מוסיפים את החלמונים והליקר ומעבדים רק עד קבלת גושי בצק. חשוב מאוד (אני יודעת, אני מדגישה את זה תמיד, אבל זה באמת חשוב מאוד) לא לעבד יתר על המידה, אחרת העוגיות לא תהיינה פריכות ונימוחות, אלא עוגיות סתמיות ולא ממש טעימות.

את הבצק נשטח לדיסקית, נעטוף ונכניס למקרר למשך כשעה. ניתן לזרז קצת תהליכים ולהכניס למקפיא לזמן מועט יותר. פעולה זו של קירור הבצק, עוזרת לחמאה להתגבש מחדש ולמעשה נותנת לנו את האפשרות לעבד אותו שוב (בפעולת הרידוד), מבלי לפגוע במרקם.

לאחר שהבצק קר, אפשר להתחיל לרדד אותו לעובי של כ3מ"מ. עם קורצן פרח נקרוץ פרחים ונניח בתבנית מרופדת בנייר אפייה. לחצי מכמות הפרחים נוציא חור באמצע ע"י צנטר קטן או פקק קטן.

נאפה את העוגיות בתנור שחומם מראש ל 170 מעלות כ10-15 דקות, עד שצידן התחתון של העוגיות זהוב. העוגיות עצמן נשארות די בהירות.

לאחר שהעוגיות הצטננו קצת, אפשר להתחיל למלא אותן בריבה. אני אוהבת לעשות את זה עם שק זילוף, אבל אפשר בהחלט לעשות זאת בעזרת כפית. נסגור את העוגיות ל"סנדוויץ'" ונפדר באבקת סוכר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה